جستجو
قیمت ارتودنسی چهار دندان جلو در ۱۴۰۲
بروزرسانی: ۱۴۰۲/۱۰/۰۳ نویسنده : رکسانا سروش

قیمت ارتودنسی چهار دندان جلو در سال ۱۴۰۲ چقدر است؟

|1070 بازدید
|
0 کامنت
مطالعه: 3 دقیقه

ارتودنسی چهار دندان جلو یکی از رایج‌ترین انواع ارتودنسی است که برای اصلاح مشکلاتی مانند کج و نامرتب بودن، فاصله بین دندان‌ها و فشردگی دندان‌های جلویی انجام می‌شود. در این مقاله دندانپزشکان ایران به قیمت ارتودنسی چهار دندان جلو و عواملی که در هزینه تاثیر دارند می پردازیم.

این نوع ارتودنسی می‌تواند باعث بهبود زیبایی لبخند و اعتماد به نفس افراد با هزینه کمتر از ارتودنسی کل فک شود.

قیمت ارتودنسی چهار دندان جلو چقدر است؟

قیمت ارتودنسی چهار دندان جلو نسبت به ارتودنسی های پیچیده برای جا به جا کردن کل دندان های فک قطعا کمتر است. هزینه کلی این روش درمانی بسته به طول دوره درمانی، میزان مشکلات دندان بیمار، نوع روش ارتودنسی متغیر خواهد بود.

به طور کلی قیمت ارتودنسی چهار دندان جلو چیزی بین ۸ تا ۱۵ میلیون تومان برای هر فک (بالا یا پایین)، یعنی تا ۳۰ میلیون تومان برای دو فک هزینه دارد. لازم به ذکر است هزینه ارتودنسی ثابت همه دندان های یک فک از ۱۲ تا ۲۷.۵ میلیون تومان متغیر است.

دندانپزشک متخصص با معاینه وضعیت خاص دندان های شما می تواند برآورد دقیق تری از هزینه و زمان درمان ارائه کند. برای این کار می توانید به‌صورت آنلاین از بهترین متخصص ارتودنسی در تهران نوبت مشاوره بگیرید.

قیمت ارتودنسی چهار دندان جلو در سال ۱۴۰۲

در چه مواردی به ارتودنسی چهار دندان جلویی نیاز است؟

  • کج و نامرتب بودن دندان‌های جلویی و مشکلات جویدن غذا
  • فاصله زیاد بین ۴ دندان جلویی یا بهم چسبیدگی آنها – مشکلات زیبایی ظاهری و اختلالات گفتاری
  • در صورتی که چهار دندان جلویی شما نسبت به دندان های دیگر فک بالا جلو یا عقب تر است. (اوربایت و آندربایت)
  • اگر در حالت استراحت این چهار دندان به درستی روی هم قرار نمی گیرد.
  • به هم ریختگی و نامنظم بودن دندان های جلویی که تاثیر زیادی بر زیبایی لبخند شما دارند.

توجه!

در صورتی که تصمیم به انجام این درمان را برای دندان های خود را دارید از لیست متخصص ارتودنسی دندان در شیراز جهت اخذ نوبت یا مشاوره آنلاین اقدام کنید.

قیمت ارتودنسی چهار دندان جلو: عوامل موثر در هزینه

به‌طور کلی قیمت ارتودنسی چهار دندان جلو به عوامل مختلفی بستگی دارد. این قیمت می تواند از ۸ میلیون برای یک فک شروع شود و تا ۳۰ میلیون برای هر دو فک بالا و پایین برسد.

عوامل موثر در هزینه:

  1. روش ارتودنسی: ارتودنسی ثابت، متحرک، لینگوال و دیمون از نظر هزینه و کاربرد تفاوت دارند. در ادامه روش های ارتودنسی را معرفی می کنیم.
  2. تجربه و تخصص دندانپزشک: هزینه ارتودنسی دندانپزشکان با تجربه و متخصص معمولا بالاتر است.
  3. مکان مطب یا کلینیک دندانپزشکی: هزینه ارتودنسی در تهران و مراکز استان معمولا بیشتر است.
  4. نوع پوشش بیمه: در این مورد حتما با کارشناس بیمه یا بیمه تکمیلی خود تماس بگیرید.
  5. مدت زمان درمان: مدت زمان درمان ارتودنسی بسته به وضعیت دندان ها و روش (ثابت یا متحرک) معمولا بین یک تا دو سال طول می کشد. هزینه ارتودنسی معمولا با افزایش مدت زمان درمان افزایش می‌یابد.

روش‌های ارتودنسی چهار دندان جلو

دو روش اصلی برای ارتودنسی چهار دندان جلو وجود دارد:

  1. ارتودنسی ثابت
  2. ارتودنسی متحرک

انواع ارتودنسی ثابت

روش ارتودنسی ثابت از بریس و سیم های فلزی بهره می برد که به دندان ها متصل می‌شوند و آنها را به آرامی جابجا می کنند. بای این که این روش معمولا مدت زمان بیشتری می برد، اما تاثیر آن بهتر است.

هزینه ارتودنسی لینگوال چهار دندان جلو در سال ۱۴۰۲

ارتودنسی لینگوال یا پشت دندانی (Lingual Braces)

یکی از انواع ارتودنسی ثابت که از نظر زیبایی بسیار مناسب هستند روش لینگوال است. در ارتودنسی لینگوال پلاک ها در پشت دندان قرار می گیرند. بنابراین لازم نیست نگران تغییر ظاهر دندان ها و لبخند خود باشید چون پلاک ها هنگام صحبت یا غذا خوردن دیده نمی شوند.

علاوه بر این مزیت دیگر ارتودنسی لینگوال راحتی به دلیل عدم برخورد سیم و لبه پلاک‌های فلزی با داخل لب و گونه است.

انجام این تکنیک به دلیل دسترسی دشوار به پشت دندان برای دندانپزشک سخت تر است و نسبتا هزینه بالاتری دارد. به همین دلیل روش لینگوال فقط برای دندان‌هایی که هنگام لبخند در معرض دید هستند، مانند ارتودنسی چهار دندان جلویی کاربرد دارد. قیمت ارتودنسی لینگوال یا پشت دندانی چهار دندان جلو برای هر فک تقریبا ۱۲ تا ۱۵ میلیون تومان است.

هزینه ارتودنسی دیمون چهار دندان جلو در سال ۱۴۰۲

ارتودنسی دیمون (Damon braces)

یکی از جدیدترین روش های ارتودنسی ثابت، نوع بریس دیمون است. البته دندانپزشکان این روش را برای زمانی که قصد ارتودنسی کل دندان های فک بالا یا پایین را دارید توصیه می کنند. اما امکان انجام آن به‌صورت جزئی و برای چند دندان نیز امکان پذیر است.

قیمت ارتودنسی به روش دیمون برای هر فک حدود ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان است که البته اگر فقط قصد درمان چهار دندان جلو هزینه کمتری می پردازید. همچنین این روش به‌طور میانگین بین ۱۸ ماه تا دو سال زمان می برد.

ارتودنسی متحرک و ارتودنسی نامرئی

در این روش از پلاک های متحرک ارتودنسی استفاده می‌شود. مزیت ارتودنسی متحرک امکان بیرون آوردن آن هنگام غذا خوردن یا صحبت است.

این روش معمولا برای دوره درمان کوتاه‌تری استفاده می‌شود و برای رفع مشکلات جزئی دندان مناسب است. بنابراین گاهی افرادی که دندان های به هم ریخته و نامنظم دارند امکان استفاده از ارتودنسی متحرک را ندارند.

هزینه ارتودنسی نامرئی متحرک چهار دندان جلو در سال ۱۴۰۲

یکی از جدیدترین روش های ارتودنسی متحرک اینویزالاین یا ارتودنسی نامرئی است. همانطور که در تصویر می بینید الاینر یا پلاک مورد استفاده در این روش تقریبا بی رنگ است. به همین دلیل لازم نیست نگران تاثیر آن در زیبایی ظاهری خود باشید. قیمت ارتودنسی فک بالا یا پایین با ارتودنسی نامرئی در سال ۱۴۰۲، بین ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان (۲۰ تا ۴۰ میلیون برای هر دو فک) می باشد.

نتیجه‌گیری

ارتودنسی چهار دندان جلو می‌تواند روشی موثر برای بهبود زیبایی لبخند و عملکرد جویدن و گفتار باشد. تقریبا همه مراجعین در بلند مدت از انجام این روش درمانی دندانپزشکی رضایت دارند.

قیمت ارتودنسی ۴ دندان جلو به عوامل مختلفی بستگی دارد و به‌طور میانگین برای فک بالا یا پایین کمتر از ۶ تا ۲۰ میلیون تومان هزینه دارد. با این حال اگر به فکر انجام ارتودنسی چهار دندان جلو هستید، بهتر است با دندانپزشک متخصص ارتودنسی مشورت کنید.

مزایای ارتودنسی چهار دندان جلو چیست؟

شما می توانید با هزینه کمتر از ارتودنسی یک فک، از بسیاری از مزایای این درمان دندانپزشکی بهره ببرید. معمولا دندانپزشک انجام ارتودنسی چهار دندان را برای درمان مشکلات زیر توصیه می کند:

  • بهبود نظم دندان ها و زیبایی ظاهری لبخند شما
  • جلوگیری از پوسیدگی دندان به علت دندان نامنظم و عدم دسترسی مسواک
  • رفع مشکل آسیب پذیری و کاهش مقاومت دندان های جلویی
  • درمان اوربایت و آندربایت (جلو یا عقب رفتگی فک)
  • درمان مشکل و بیماری لثه یا پیشگیری از آنها
  • بهبود اختلال گفتار و افزایش وضوح بیان کلمات

سخن پایانی دندانپزشکان ایران

ارتودنسی دندان یکی از موثرترین و بهترین روش های درمانی برای منظم کردن دندان ها می باشد.

دندان های نامنظم می تواند علاوه بر اینکه زیبایی چهره شما را تحت تاثیر قرار دهد، باعث پوسیدگی دندان های شما نیز می شوند. چون که امکان رعایت بهداشت دندان هایی که غذا بین آنها گیر می کند یا خوب مسواک نمی شوند وجود ندارد.

برخی از بیماران نیاز به انجام ارتودنسی کامل فک بالا یا پایین ندارند و فقط چهار دندان جلو آن ها نامنظم است. از این رو می توانند با مراجعه به متخصص ارتودنسی حرفه ای تنها این دندان ها را درمان و در هزینه صرفه‌جویی کنند.

هر گونه کپی پرداری از محتوای فوق بدون درج منبع سایت پیگرد قانونی خواهد داشت.

منبع: مقالات دندانپزشکی StraightTeeth

امتیاز شما به این مطلب:
مطالب پیشنهادی

سوالات و نظرات خود را برای قیمت ارتودنسی چهار دندان جلو در سال ۱۴۰۲ چقدر است؟ ارسال کنید

0 کاربر تا الان نظر داده اند

اشتراک گذاری با دوستان از طریق :
واتساپ پیامک تلگرام ایمیل