جستجو
مقایسه لمینت و کامپوزیت دندان
بروزرسانی: ۱۴۰۱/۱۱/۰۸ نویسنده : رکسانا سروش

مقایسه لمینت و کامپوزیت دندان

|357 بازدید
|
0 کامنت
مطالعه: 3 دقیقه

داشتن دندان های زیبا علاوه بر افزایش جذابیت لبخند شما می تواند تاثیر بسزایی در اعتماد به نفس شما نیز داشته باشد؛ روش های درمانی بسیار متفاوتی وجود دارد که افراد برای زیبایی ظاهری دندان های خود از آن استفاده می کنند، 2 روش پرطرفدار و معروف برای طراحی لبخند و فیسینگ کامپوزیت دندان و لمینت دندان می باشد، که هر دو دارای مزایا منحصر به فرد خود می باشد، اما به نظر شما انجام کامپوزیت بهتر است یا لمینت؟ کدام یک از این دو روش ضرر کمتری به دندان می رساند؟ انجام کدام روش به صرفه تر خواهد بود؟ کامپوزیت طبیعی تر است یا لمینت؟ کدام یک ارزان تر هستند و کدام یک عمر طولانی دارند و دوره درمان چقدر است؟ ما در این مطلب از سایت دندانپزشکان ایران برای کمک به شما به مقایسه لمینت و کامپوزیت دندان از جنبه های مختلف پرداخته ایم همراه ما باشید.

مقایسه لمینت و کامپوزیت دندان

رزین کامپوزیت و لمینت پرسلن از مواد رایج برای ایجاد روکش دندان می باشد، مطمئن باشید اگر به دندانپزشکی دارای مهارت، تجربه و متخصص مراجعه کنید می تواند با توجه به شرایط قرار گرفتن دندان های شما بهترین لبخند را با هر یک از این موادی که انتخاب می کنید به شما هدیه دهد. اما چرا برخی افراد کامپوزیت دندان را انتخاب می کنند و برخی دیگر لمینت های دندانی؟

برای انتخاب روش درمان علاوه بر در نظر گرفتن شرایط دهان، دندان، لثه و سبک زندگی شما توسط دندانپزشک، می توانید با مواردی که در ادامه مطالعه می کنید تصمیم بگیرید کدام گزینه می تواند برای شما مناسب تر باشد.

توجه!

برای دریافت مشاوره آنلاین با بهترین دندانپزشک زیبایی در شیراز کلیک کنید.

مقایسه لمینت و کامپوزیت دندان

مقایسه هزینه کامپوزیت و لمینت دندان

در یک کلام باید گفت هزینه انجام لمینت دندان برای یک واحد بیشتر از کامپوزیت های دندان خواهد بود؛ این هزینه تقریبا دو برابر است، پس اگر هزینه جز فاکتورهایی می باشد که برای شما اهمیت دارد، انتخاب کامپوزیت های دندانی می تواند برای شما صرفه اقتصادی بیشتری داشته باشد.

مقایسه طول درمان لمینت و کامپوزیت ها

مدت زمان انجام لمینت دندان نسبت به کامپوزیت ها بیشتر خواهد بود. به عبارت دیگر، کامپوزیت دندان توسط دندانپزشک زیبایی تنها در یک جلسه درمانی قابل انجام خواهد بود. به این صورت که پس از قرار دادن زرین های کامپوزیت بر روی هر دندان، دندانپزشک بهترین فرم را نسبت به دهان و چهره شما با تراشیدن زرین ها ایجاد، و مواد را با استفاده از نور شدید سخت می کند و سپس سطح دندان ها را برای زیبایی و جلا صیقل می کند.

اما طول دوره درمان لمینت دندان بین 3 الی 4 هفته خواهد بود چراکه ابتدا دندانپزشک میزانی از مین های دندان را تراشیده و قالب گیری کرده و آن را برای ساخت به لابراتور ارسال می کند.

توجه!

برای انجام لمینت دندان در شیراز و اخذ نوبت به صورت آنلاین لطفا کلیک کنید.

طول عمر لمینت دندان نسبت به کامپوزیت

لمینت های سرامیکی طول عمری بیشتری را نسبت به کامپوزیت های دندانی دارند، اما این موضوع به این معنی نخواهد بود که آن ها دائمی هستند، فقط در طول دوره زمانی بیشتری ممکن است تغییر رنگ دهند، بشکنند و یا حتی لب پر شوند.

برگشت پذیری کامپوزیت دندان نسب به لمینت

اگر فکر می کنید ممکن است به هر دلیلی بخواهید مواد روی دندان خود را بردارید بهترین گزینه انجام کامپوزیت دندان خواهد بود چراکه برگشت پذیر خواهد بود هر و هر زمان که خواستید می توانید از دندانپزشک خود بخواهید مواد را از روی دندان های شما ریمو کند اما لمینت های دندانی به دلیل تراش مین های دندان ( هر چند به مقدار بسار کم) قابل برگشت نیستند.

لمینت طبیعی تر است یا کامپوزیت؟

اکثر دندانپزشکان بر این نظر هستند که لمینت ها به دلیل شباهت زیادی که به مینای دندان دارند بسیار طبیعی هستند و برای بیمارانی که داشتن دندان های بسیار طبیعی برای آن ها اهمیت دارد این روش را پیشنهاد خواهند کرد، اما این موضوع به این معنی نخواهد بود که کامپوزیت های دندان غیر طبیعی هستند بلکه این مواد اگر توسط دندانپزشکی ماهر با ظرافت ابر روی دندان گذاشته و تراش داده شود نیز می تواندظاهر بسیار طبیعی داشته باشد.

امیدواریم توانسته باشیم با مقایسه لمینت و کامپوزیت دندان به شما برای انتخاب روش درمان با توجه به شرایط کمک کرده باشیم.

هر گونه کپی برداری از محتوای فوق بدون درج منبع پیگرد قانونی خواهد داشت.

امتیاز شما به این مطلب:
مطالب پیشنهادی

سوالات و نظرات خود را برای مقایسه لمینت و کامپوزیت دندان ارسال کنید

0 کاربر تا الان نظر داده اند

اشتراک گذاری با دوستان از طریق :
واتساپ پیامک تلگرام ایمیل