جستجو
ایمپلنت دندان چقدر طول می کشد؟
بروزرسانی: ۱۴۰۲/۰۱/۲۰ نویسنده : رکسانا سروش

ایمپلنت دندان چقدر طول می کشد؟

|307 بازدید
|
0 کامنت
مطالعه: 3 دقیقه

ایمپلنت دندان یکی از حساس ترین درمان های دندانپزشکی می باشد که باید توسط دندانپزشکی انجام شود که علاوه بر اینکه در این زمینه دارای تخصص می باشد، بلکه دارای سابقه و تجربه قابل توجه نیز است تا مشکلی برای بیمار در پروسه درمانی به وجود نیاید. خیلی از بیماران وقتی متوجه می شوند دندانشان به دلیل تخریب شدید و یا انجام چندین درمان ناموفق نیاز به جایگزینی از طریق کاشت ایمپلنت دارد اولین سوالی که ذهن آن ها را به خود درگیر می کند در این باره خواهد بود که ایمپلنت دندان چقدر طول می کشد؟ و پروسه درمانی آن چگونه است؟ ما در این مطلب از سایت دندانپزشکان ایران اینبتاره  به صورت کاملا صحبت خواهیم کرد.

ایمپلنت دندان چقدر طول می کشد؟

کاشت دندان یکی از موثر ترین روش ها برای جبران از دست دادن یک دندان خواهد بود، که دارای مراحل مختلقی است که توسط دندانپزشک متخصص برای بیمار انجام خواهد شد. این پروسه بسته به شرایط بیمار بین 6 تا 9 ماه ممکن است به طول ینجامد. در ادامه به صورت موردی این مراحل را توضیح خواهیم داد.

ایمپلنت دندان چقدر طول می کشد؟

کشیدن دندان پوسیده

اگر دندان بیمار از قبل کشیده یا نیفتاده باشد، ابتدا دندان بیمار کشیده خواهد شد و برای آمادگی لثه جهت قراردادن پایه های ایمپلنت حدود سه ماه زمان لازم خواهد بود تا لثه به صورت کاملا ترمیم شده و استحکام کافی را برای کاشت داشته باشد.

استفاده از پودر استخوان قبل از کاشت دندان

اگر لثه بیمار به دلایل مختلف تحلیل رفته باشد و مقاومت لازم را برای کاشت پایه ها نداشته باشد دندانپزشک با استفاده از پیوند پودر استخوان تحلیل لثه را جبران خواهد کرد که این مرحله نیز نیازمند متوقف کردن درمان به مدت سه ماه برای مقاومت لثه می باشد.

کاشت ایمپلنت دندان درون لثه

پس از اطمینان از سلامت کامل لثه جراحی کاشت پایه در یک جلثه برای بیمار انجام خواهد شد و توصیه های لازم برای نگه داری از پایه و رعایت های بهداشتی و غذایی به بیمار به صورت کامل آموزش داده خواهد شد، و به مدت 3 الی 4 ماه به لثه استراحت داده خواهد شد تا ایمپلنت را به صورت کامل بپذیرد و دچار عفونت و یا پس زدگی نشود، در این دوره در صورت پروز هر نوع مشکل و درد غیر طبیعی حتما به دندانپزشک خود مراجعه نمایید.

قرار دادن تاج ایمپلنت دندان

پس از طی موفق تمامی مراحل بالا با قابل گیری تاج ایمپلنت برای بیمار توسط دندانساز ساخته و بر روی ایمپلنت پیچ می شود، که ظاهری کاملا شبیه دندان های خود بیمار خواهد داشت و بسته به کیفیت و برند طول عمرهای مختلفی دارند.

امیدواریم در صورت نیاز به انجام درمان کاشت دندان این مطلب به شما کمک کرده باشد تا بتوانید با طول دوره درمان ایمپلنت دندان آشنا شوید، همچنین اگر در شهر تهران یا شیراز زندی می کنید می توانید جهت معاینه و یا حتی مشاوره به صورت آنلاین به ترتیب وارد لیست متخصص ایمپلنت دندان در تهران و یا متخصص ایمپلنت دندان در شیراز شوید.

هرگونه کپی برداری از محتوای فوق بدون درج منبع سایت پیگرد قانونی خواهد داشت.

امتیاز شما به این مطلب:
مطالب پیشنهادی

سوالات و نظرات خود را برای ایمپلنت دندان چقدر طول می کشد؟ ارسال کنید

0 کاربر تا الان نظر داده اند

اشتراک گذاری با دوستان از طریق :
واتساپ پیامک تلگرام ایمیل