بروزرسانی: ۱۴۰۲/۰۱/۱۹ نویسنده : رکسانا سروش

درمان خانگی دندان درد در بارداری

در سایت دندانپزشکان ایران چندین روش برای درمان خانگی دندان درد در بارداری را بیان خواهیم کرد، از آنجایی که خانوم های باردار در انجام درمان های دندانپزشکی محدودیت های زیادی دارند از این رو ممکن است نتوانند در این دوره برای درمان به دندانپزشکی بروند اما می توان با چند روش خیلی ساده از درد، التهاب و عفونت لثه و دندان جلوگیری نمود.

درمان خانگی دندان درد در بارداری

پس از شروع بارداری، سطح هورمون ها در بدن بانوان تغییر خواهد کرد، این تغییرات ممکن است باعث ایجاد درد در دندان و یا حتی خرابی لثه ها شوید. پس از بیان مشکلات دندانی که خانوم های بارردار ممکن است با آن رو به رو شوند چند روش معمول را برای درمان خانگی دندان درد در بارداری مطرح می کنیم.

علل درد دندان در دوران بارداری

تجمع پلاک

بدن انسان همواری در حال مباره با پلاکت های دندانی می باشد، اما در دوران بارداری به دلیل تغییرات هورمونی که ایجاد می شود از بین رفتن این پلاکت ها توسط بدن با اختلال مواجع خواهد شد که در نهایت در صورت رسوب بر روی دندان ها ممکن است پوسیدگی شدید و در ادامه درد دندان را به همراه داشته باشد.

تهوع صبحگاهی

اکثر خانوم ها در ابتدای دوره بارداری خود دچار استفراغ خواهند شد، از این رو باید بعد از این اتفاق دهان را کاملا با آب بشویند و مسواک بزنند چراکه اسید موجود در استفراغ به شدت باعث از بین رفتن مینای دندان خواهد شد.

بیماری لثه

التهاب و حساسیت در لثه، ممکن است برای برخی بانوان در دوره حاملگی ایجاد شود که دلیل اصلی آن همان تغییرات هورمونی خواهد بود.

استفاده از روش های خانگی برای درد دندان در حاملگی

بهتر است ابتدا بعد از احساس درد به دندانپزشک خود مراجعه کنید تا در صورت امکان بتواند با درمان های بی خطر مشکل شما را برطرف کند، همچنین شما می توانید با انجام یک دوره جرمگیری در اواسط دوره بارداری خود تا حد زیادی از این مشکلات جلوگیری کنید، اما اگر به دنبال درمان های خانگی هستید در ادامه برخی از روش های بی خطر را برای بهبود دندان بیان خواهیم کرد.

توجه!

جهت دریافت مشاوره آنلاین برای دندان درد در دوران حاملگی وارد لیست دندانپزشکان شیراز و یا دندانپزشکان تهران شوید، و در هر نقطه کشور که هستید از آن ها مشاوره رایگان دریافت نمایید.

• استفاده از میخک :شما می توانید از روغن میخک یا خود آن برای بهبود عفونت های دندانی استفاده کنید چراکه این گیاه نوعی ضدعفونی کننده طبیعی است، کافیست آن را بر روی دندانی که درد می کند و یا لثه دارای التهاب قرار دهید، اما استفاده مدام از آن توصیه نمی شود.
  • استفاده از سیر: قرار دادن سیر به دلیل وجود آلیسین می تواند باعث کاهش درد در دندان های خانوم های باردار شود چراکه که آلیسین دارای آنتی بیوتیک است.
  • استفاده از انار: شستشوی دهان با آب انار می تواند گزینه مناسب برای التهاب و درد در لثه ها باشد چراکه حاوی آنتی باکتریال و آنتی پلاک
  • استفاده از آلوئه ورا: قرار دادن ژل موجود در برگ آلوئه ورا بر روی دندان و لثه ها نیز می تواند تا میزان زیادی درد را کاهش دهد.

هرگونه کپی برداری از محتوای فوق بدون درج منبع سایت پیگرد قانونی خواهد دشت.

سوالات و نظرات خود را برای درمان خانگی دندان درد در بارداری ارسال کنید