جستجو
ایمپلنت فوری
بروزرسانی: ۱۳۹۹/۰۸/۲۵ نویسنده : رکسانا سروش

ایمپلنت فوری چیست؟ با فواید و مزایای ایمپلنت فوری بیشتر آشنا شوید

|874 بازدید
|
0 کامنت
مطالعه: 3 دقیقه

ایمپلنت فوری

بهترین روش جایگزین دندان ، قطعا کاشت ایمپلنت ها است. این قطعات کاشتنی دقیقا عملکردی مشابه دندان دارند و در برخی موارد حتی از دندان هم بهتر هستند. ما انواع مختلفی ایمپلنت داریم و به روش های متفاوتی آن ها را درون فک بیماران میکاریم. یکی از روش های کاشت، ایمپلنت فوری است. در این مقاله میخواهیم با هم ببینیم که ایمپلنت فوری چیست و چه مزایایی دارد. اگر قصد انجام این عمل را دارید و یا درباره آن کنجکاو هستید مقاله را بخوانید. تا به جواب سوالات خود برسید.

قدمت ایمپلنت‌ها

کاشت ایمپلنت دندان بیش از 40 سال است که به عنوان جایگزین دندان های از دست رفته بصورت چشمگیری افزایش پیدا کرده. نتایج کاشت ایمپلنت اغلب زیباتر، کاربردی تر و موثرتر از روش های جایگزین دیگری مثل دندان مصنوعی و یا پروتزهای دندانی متحرک و ثابت بوده و هست. در حقیقت، میزان موفقیت ایمپلنت دندانی در مقایسه با رقیبانش که پروتزهای ثابت و متحرک است بیشتر است. اما حتی با این وجود، بسیاری از افراد حاظر نیستند. برای پر کردن جاهای خالی دندانی از ایمپلنت ها استفاده کنند. زیرا فرآیند ایمپلنت گذاری روندی نسبتا طولانی دارد و نیازمند اقدامات دندانپزشکی و مراجعات زیادی است. این پروسه ممکن است از 3 تا 12 ماه طول بکشد و بنابراین شاید هر کسی چنین حوصله ای نداشته باشد. تا ایمپلنت معمولی بکارد. اما چاره چیست؟ چگونه در مدت زمان کوتاه دندان ایمپلنتی بکاریم؟

ایمپلنت فوری ناجی کسانی که صبر ندارند!

در سال های اخیر، روشی ابداع شده که در آن دندان را میکشند. و بلافاصله بعد از در آوردن دندان یک پایه ایمپلنت در داخل جای خالی قرار میدهند. به این فرآیند ایمپلنت فوری گفته میشود. این روزها، تعداد کسانی که از این روش ایمپلنت گذاری استفاده میکنند بسیار زیاد شده است. و به نظر میرسد برای کسانی که نمیتوانند برای داشتن یک دندان دائمی خوب صبر کند این روش بهترین است.

فواید و مزایای ایمپلنت فوری هم متوجه دندانپزشکان است و هم بیماران. گذاشتن این ایمپلنت ها تعداد مراجعت کمی میخواهد. و در مقایسه با روش های دیگر جایگزین، مدت زمان بسیار کمی لازم دارند.

ایمپلنت فوری چیست؟

این ایمپلنت ها چیز عجیبی نیستند و دقیقا مشابه تمام ایمپلنتهای دیگر هستند. علت این نوع نامگذاری به خاطر زمان ایمپلنت فوری است. اگر فرآیند کشیدن دندان و کاشت ایمپلنت همزمان انجام شود. یعنی اول دندان را بکشیم و بعد فوری ایمپلنت بگذاریم، به این نوع عمل ایمپلنت فوری میگوییم. در واقع منظورمان فقط و فقط زمان کاشت ایمپلنت است.

بهترین متخصص ایمپلنت در شیراز را با کلیک کردن مشاهده کنید.

مراحل ایمپلنت فوری

از شرایط ایمپلنت فوری داشتن یک دندان طبیعی است که دیگر به آن نیازی نداریم! به عنوان مثال دندان ممکن است شکسته باشد، حفره داشته باشد، مرده باشد و یا ظاهر بسیار زشتی داشته باشد. ما این دندان را عصب کشی میکنیم و آن را از جای خود در میاوریم. طوری که دیگر به این دندان هیچ کاری نداریم. دندانی که ما کشیدیم یک جای خالی نسبتا عمیق دارد که باید پر شود. ما یک پایه ایمپلنت را بر میداریم و داخل این حفره قرار میدهیم. تجربیات ما ثابت کرده که کاشت ایمپلنت دقیقا بعد از کشیدن دندان بسیار موثر و مفید است و نتیجه جراحی های اینچنینی موفق تر از ایمپلنت های غیر فوری است.

مزایای ایمپلنت فوری برای دندانپزشکان و بیماران

قرار دادن یا بارگذاری فوری یک ایمپلنت تنها برای بیمار به صرفه و مناسب نیست، این فرآیند برای دندانپزشکان نیز بهتر است و به نظر میرسد این عمل یک نتیجه دو سر برد برای هر دو نفر است. برخی از ایمپلنت فوری برای بیمار عبارت است:

  • طول درمان کوتاهتر است: در روش سنتی کاشت ایمپلنت، معمولا دندانپزشک صبر میکند تا جای خالی دندان پر شود و لثه به طور کامل بهبود پیدا کند. بعد از اینکه جای خالی پر شد، جراح با کمک دریل دندانپزشکی استخوان فک را سوراخ میکند تا جا برای ایمپلنت باز شود. پایه ایمپلنت گذاشته میشود و بعد از چند ماه که استخوان فک پیچ و پایه ایمپلنت را احاطه کرد یا به اصطلاح پیج به استخوان فک جوش خورد، بخش های دیگر ایمپلنت گذاشته میشوند. این فرآیند ممکن است 3 تا 12 ماه طول بکشد.
  • نتایج بهتر و ظاهری بهتر دارد: عوارض در این عمل به حداقل میرسد و نتایج در دراز مدت بهتر از سایر روش های جایگزینی دندان است.
  • در یک مرحله تمام میشود: بکاربردن یک تکنیک تک مرحله ای باعث می شود تا یک عمل جراحی ساده در پیش داشته باشید و مراحل آماده سازی عمل به حداقل برسد.
  • رضایتمندی بیمار با این روش بالا است: وقتی بیمار فقط باید یک عمل را انجام دهد، سریعتر به نتایج مد نظر خود میرسند بنابراین راضی تر خواهند بود.
  • عوارض ایمپلنت فوری بسیار اندک است

مواردی که باید قبل از قرار دادن ایمپلنت فوری مورد بررسی قرار گیرند

مانند هر روش دندانپزشکی دیگری، عواملی وجود دارد که هم دندانپزشکان و هم بیماران قبل از استفاده از این تکنیک ها باید در نظر بگیرند. منظورمان این است مواردی وجود دارد که می تواند بر نتیجه عمل تأثیر بگذارد. دندانپزشک باید قبل از انجام این عمل روی هر شخصی به موارد زیر توجه کند تا بهترین نتایج حین و بعد از عمل به دست بیاید:

  • انتخاب دقیق بیمار: هر بیماری نمیتواند کاندید مناسبی برای این عمل باشد
  • کیفیت و کمیت استخوان: استخوان باید از شرایط خوبی برخوردار باشد برای مثال باید ارتفاع مناسبی داشته باشد و تراکم بافت استخوانی خوب باشد. کسانی که پوکی استخوان فک دارند احتمالا باید به روش های دیگری ایمپلنت بگذارند.
  • وضعیت سلامتی فیزیکی و روانی اولیه بیمار باید مناسب باشد
  • قبل از درمان باید تمام توصیه ها و برنامه ریزی ها صورت بگیرد
  • ایمپلنت باید در محل دقیق بدون هیچ تغییر موقعیتی کاشته شود.
  • بیمار نیز باید به طور کامل تا جوش خوردن ایمپلنت مراقب باشد و به توصیه های جراح عمل کند.
مطالب پیشنهادی

سوالات و نظرات خود را برای ایمپلنت فوری چیست؟ با فواید و مزایای ایمپلنت فوری بیشتر آشنا شوید ارسال کنید

0 کاربر تا الان نظر داده اند

اشتراک گذاری با دوستان از طریق :
واتساپ پیامک تلگرام ایمیل