جستجو
هزینه جراحی لثه
بروزرسانی: ۱۴۰۲/۱۰/۱۲ نویسنده : رکسانا سروش

هزینه جراحی لثه در سال 1402 چقدراست؟

|18213 بازدید
|
13 کامنت
مطالعه: 3 دقیقه

جراحی لثه یکی از روش های درمان بیماری های حاد لثه و از بین بردن باکتری های خطرناک دهان است. با ما در این مقاله دندانپزشکان ایران درباره انواع و هزینه جراحی لثه مانند فلپ، لیفت و پیوند لثه در سال ۱۴۰۲ بخوانید.

هزینـه جراحی لثه

جراحی لثـه برای از بین بردن بیماری های لثه انجام خواهد شد، هنگامی که شما برای درد لثه و یا دندان به متخصص دندانپزشک مراجعه می کنید او با معاینه و عکسبرداری از دندان های شما تشخیص خواهد داد که مشکل شما چیست.

اگر مشکل از لثه های شما باشد که بیماری آن با استفاده از دارو و قرص قابل حل نیست در نهایت دندانپزشک تصمیم به جراحی لثه برای شما می گیرد. جراحی لثه نوع های بسیار متفاوتی دارد که نوع درمان و هزینه به روش جراحی که دندانپزشک برای حل مشکل دندان شما انجام می دهد بستگی دارد. در ادامه حدود این هزینـه جراحی لثه ها را برای شما مشخص می کنیم.

قیمت جراحی لثه در سال ۱۴۰۲

با مشاهده لیست بهترین دندانپزشک در شیراز می توانید ضمن دریافت مشاوره آنلاین، برای خدمات قسطی دندانپزشکی اقدام کنید.

هزینه انواع جراحی لثه

اصلی ترین عامل تعیین کننده هزینه جراحی لثه، نوع درمانی است که برای بیماری‌های لثه (مانند ژنژیویت و پریودنتیت) انتخاب می شود. در ادامه اصلی‌ترین انواع جراحی لثه و قیمت آنها را می بینید:

هزینه جراحی فلپ:

در این جراحی دندانپزشک لثه را بر می گرداند. و باکتری های زیر آن را به صورت کامل از بین می برد. سپس لثه را به دندان ها متصل می کند این جراحی برای از بین بردن باکتری های زیر لثه می باشد. به‌طور کلی هزینه جراحی فلپ بین 2 تا 3 میلیون تومان است.

هزینه جراحی لیفت لثه:

جراحـی لیفت لثه برای کسانی انجام می شود که لثه های آن ها بیش از حد رشد کرده است. با انجام جراحی لیفت لثه، بخش بیشتری از دندان های بیمار از زیر لثه بیرون می آید و در معرض دید قرار می گیرد، بنابراین این عمل معمولا جنبه زیبایی دارد. هزینه جراحی لیفت لثه به‌طور میانگین حدود 6 میلیون تومان است.

هزینـه جراحـی لثه تحلیل رفته یا جراحی پیوند لثه

هنگامی که لثه به دلیل بیماری از بین رفته یا اینکه مقداری از بافت آن تحلیل رفته باشد، بخشی از بافت دندان را برداشته و به قسمتی که دچار مشکل می باشد پیوند می دهند.  که به آن پیوند لثه Gum Tissue Grafts می گویند. هزینه حدودی آن بین 4 تا 6 میلیون است.

هزینـه جراحـی لثه با لیزر

جراحی لثه برای درمان برخی از بیماری های لثه مانند از بین بردن عفونت و باکتری و یا ایجاد فضا برای انجام روکش دندان انجام می شود. به‌طور میانگین قیمت جراحی لثه با لیزر حدود 3 تا 6 میلیون تومان است.

شما می توانید با مراجعه به صفحه دندانپزشکان خوب در تهران نظر و تجربه مراجعین را بخوانید و آنلاین نوبت بگیرید.

هزینه جراحی لثه در سال ۱۴۰۲

عوامل تاثیر گذار در هزینه جراحـی لثه چیست؟

  • متخصص جراحی لثه : معمولا متخصص جراحی لثه ای که دارای تجربه و حرفه می باشد. نسبت به دندانپزشکی که مبتدی هستند دستمزد بیشتری دریافت می کنند.
  • موقعیت جغرافیایی : انجام جراحی لثه در شهر های بزرگ مانند شیراز، تهران نسبت به شهرستان های کوچک بیشتر می باشد.
  • وضعیت بیمه بیمار:  اگر بیمار تحت پوشش بیمه باشد معمولا مقداری و یا همه هزینـه جراحـی لثـه با توجه به نوع بیمه به بیمار پرداخت می شود.
  • نوع جراحی: همان طور که ذکر شد، جراحی لثه انواع متفاوتی دارد. طبیعتا نوع جراحی به سطح مشکلات لثه بستگی دارد و هزینه هر کدام نیز متفاوت است.
  • هزینه های جانبی: گاهی اوقات جراحی لثه مقدمه ای برای برطرف کردن مشکلات دندانی است. که بیمار باید علاوه بر پرداخت هزینـه جراحـی لثه هـزینه های دیگری را مانند روکش دندان، ایمپلنت و… بپردازد.

هزینـه جراحـی لثه در سال 1402 چقدر است ؟

با توجه به توضیحاتی که در بالا ذکر شد. هزینـه جراحـی لثه با توجه به نوع آن چیزی بین 2 تا 6 میلیون تومان می تواند متغیر باشد.

همین امروز به لیست دندانپزشکان ایران در شهر خود (شیراز، تهران، کرج و اصفهان) مراجعه کنید. شما می توانید از امکاناتی مانند نوبت دهی یا مشاوره آنلاین برای اطلاع از هزینه جراحی لثه استفاده کنید.

توصیه می کنیم برای اطلاعات بیشتر انواع بیماری‌های لثه علائم و درمان ژنژیویت و پریودنتیت را بشناسید.

منبع: مقالات دندانپزشکی OralB و MedicalNewsToday درباره انواع جراحی لثه

مطالب پیشنهادی

سوالات و نظرات خود را برای هزینه جراحی لثه در سال 1402 چقدراست؟ ارسال کنید

13 کاربر تا الان نظر داده اند

اشتراک گذاری با دوستان از طریق :
واتساپ پیامک تلگرام ایمیل