بروزرسانی: ۱۴۰۲/۰۸/۱۱ نویسنده : رکسانا سروش

هزینه عصب کشی دندان در سال 1402 چقدر است؟

هزینه عصب کشی دندان

گاهی اوقات پوسیدگی دندان به حدی عمیق می شود که موجب آسیب به بخش داخلی و نرم دندان یا پالپ (pulp) که از عصب تشکیل شده است می شود و موجب درد شدیدی در دندان بیمار می شود. هنگامی که بیمار به دلیل درد دندان و یا چکاب دندان به دندانپزشک متخصص مراجعه می کند او با بررسی، معاینه و عکسبرداری تشخیص خواهد داد که آیا دندان شما نیاز به عصب کشی دارد یا خیر، معمولا سوالی که ذهن بیماران را هنگام عصب کشی به خود جلب می کند این است که هزینه عصب کشی دندان چقدر خواهد شد؟ در ادامه همراه ما باشید تا نرخ عصب کشی دندان را در سال 1402 به شما بگوییم.

هزینه عصب کشی دندان

عوامل موثر در هزینه عصب کشی دندان چیست؟

• دندانپزشک متخصص عصب کشی: معمولا دندانپزشکانی که دارای مهارت و تجربه هستند. نسبت به دنداتنپزشکان مبتدی دستمزد بیشتری دریافت می کنند.
  • وضعیت بیمه بیمار: برخی از افرادی که تحت پوشش بیمه هستند. بسته به نوع بیمه آن ها، درصدی و یا به طور کامل هزینه دندانپزشکی به آن ها بازگردانده می شود.
  • موقعیت جغرافیایی: معمولا هزینــه عصـب کشـی دندان در شهر های بزگ مانند شیراز و تهران نسبت به شهر های کوچک بیشتر خواهد بود.ـ
  • نوع عصب کشی: عصب کشی ها نوع های متفاوتی دارد. که بسته به نوع عصب کشی و دندانی که قرار است .عصب کشی شود متفاوت است، به طور مثال دندان های آخر به دلیل سختی کار هزینـه عصـب کشی بیشتری را دارند.
  • پر کردن دندان: دندان بعد از عصب کشی باید حتما پر شود. که پرکردن دندان بعد از عصب کشی هزینه ای جدا از خود عصب کشی دارد.
  • روکش دندان: برخی از دندان ها بعد از عصب کشی بسیار نازک می شوند. و دیواره آن ها شکننده می  شود بنابراین برای جلوگیری از شکسته شدن باید آن ها را روکش کرد، هزینه روکش دندان ها نیز همانند پر کردن دندان هزینه ای جدا دارد.

برای مشاهده لیست بهترین دندانپزشکان شیراز کلیک کنید

علت نیاز دندان به عصب کشی چیست؟

• پوسیدگی عمیق دندان که به عصب رسیده است.
  • انجام چند درمان دندانپزشکی بر یک دندان
  • ایجاد ترک بر روی دندان
  • وارد شدن آسیب و تروما به دندان
  • احساس درد در دندان
  • تورم لثه

هزینه عصب کشی دندان در سال 1402 چقدر است؟

نرخ عصب کشی دندان Root canal برای سال 1402 حدود 800.000 تا 2.500.000 میلیون تومان است. اما برای مشخص شدن هزینه دقیق عصب کشی باید به دندانپزشک متخصص مراجعه کنید و بعد از معاینه و عکسبرداری مشخص شود که هزینه دقیق عصب کشی برای دندان های شما چقدر خواهد بود.

هر گونه کپی برداری از این محتوا ممنوع و شامل پیگرد می باشد.

سوالات و نظرات خود را برای هزینه عصب کشی دندان در سال 1402 چقدر است؟ ارسال کنید