بروزرسانی: ۱۴۰۳/۰۱/۱۵ نویسنده : رکسانا سروش

هزینه جراحی دندان عقل در سال 1403

هزینه جراحی دندان عقل

دندان عقل یا همان Wisdom tooth جز آخرین دندان ها در فک بالا و پایین در دو طرف دهان می باشد و جز بلا استفاده ترین دندان ها در دهان می باشد. این دندان ها برای درصد زیادی از افراد مشکل ساز می شود و باعث درد، التهاب، عفونت، پوسیدگی دندان های مجاور و همچنین فشار آوردن به دندان های مجاور و ایجاد بی نظمی بین آن ها می شود. در چکاب های سالانه و 6 ماهه دندان ها پس از عکسبرداری اگر دندانپزشک تشخیص دهد که باید دندان های عقل شما از دهان خارج شود این کار را هر چه سریع تر انجام دهید تا دچار مشکلات که ذکر کردیم نشوید، اما هزینه جراحی دندان عقل برای بیمار چقدر است؟ با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.

هزینه جراحی دندان عقل

عوامل موثر در هزینه جراحی دندان عقل چیست ؟

• تخصص دندانپزشک : اگر جراحی دندان عقل نزد پزشکی با تجربه و حرفه ای انجام شود. نسبت به انجام این جراحی نزد دندانپزشکی مبتدی، هزینه بیشتری را خواهد داشت. زیرا دستمزد دندانپزشک بیشتر است.
  • موقعیت مکانی: انجام جراحی دندان عقل در کلان شهر هایی مانند شیراز و یا تهران نسبت به شهر های کوچک بیشتر خواهد بود.
  • وضعیت بیمه بیمار: اگر بیمار تحت پوشش بیمه باشد، بسته به نوع بیمه او درصدی از هزیـنه جراحـی دنـدان عقل و یا تمام هزینه آن به بیمار برگرداننده می شود.
  • نوع جراحی : بسته به نوع جراحی که پزشک برای خارج کردن. دندان برای بیمار انجام میدهد. هزیـنه جراحی دندان متفاوت می باشد.
  • فک بالا و یا فک پایین: اینکه کدام یک از دندان های عقل شما در کدام فک شما جراحی شود. هزینه متفاوتی را دارد.

برای مشاهده لیست بهترین دندانپزشکان در شیراز کلیک کنید

عوارض جراحی نکردن دندان عقل

• ایجاد درد
  • ایجاد التهاب
  • ایجاد تورم شدید و آبسه دندان
  • ایجاد پوسیدگی در دندان های مجاور
  • ایجاد فشار به  دندان های مجاور و بی نظمی بین دندان ها

هزینه جراحی دندان عقل

قیمت جراحی دندان عقـل در سال 1403 چقدر است؟

هزیـنه دندان عقـل در سال 1403 با توجه به عواملی که در بالا ذکر شد. چیزی بین 500.000 تا 1.00.000 هزار تومان می باشد برای اینکه هزینه دقیق برای جراحی دندانتان را متوجه شوید باید به دندانپزشک مراجعه کنید او با استفاده از معاینه و عکسبرداری تشخیص خواهد داد که چه نوع جراحی باید برای دندان های شما انجام شود و هزینه دقیق آن چقدر خواهد بود.

سوالات و نظرات خود را برای هزینه جراحی دندان عقل در سال 1403 ارسال کنید