جستجو
بعد از کامپوزیت دندان چی نخوریم؟
بروزرسانی: ۱۴۰۱/۱۱/۰۵ نویسنده : رکسانا سروش

بعد از کامپوزیت دندان چی نخوریم؟

|340 بازدید
|
0 کامنت
مطالعه: 3 دقیقه

همان طور که می دانید کامپوزیت دندان یکی از پرطرفدارترین روش های طراحی لبخند می باشد، که با انجام این درمان توسط دندانپزشک متخصص زیبایی می توانید لبخند زیبایی به واسطه ی دندان های سفید و مرتب داشته باشد که باعث افزایش اعتماد به نفس شما نیز خواهد شد. اما باید در بدانیم برای اینکه کامپوزیت های دندان ما زیبایی خود را همیشه حفظ نماید چه مراقبت هایی را باید انجام دهیم؟ بعد از کامپوزیت دندان چی نخوریم؟ و چه کارهایی باعث کوتاه شدن عمر کامپوزیت هایمان خواهد شد؟ برای پاسخ به این سوالات ما را در ادامه این مطلب از سایت دندانپزشکان ایران همراهی کنید.

بعد از کامپوزیت دندان چی نخوریم؟

کامپوزیت دندان از جنس رزین می باشد و نسب به لمینت ها مقاومت کمتری نسبت به موا غذایی سفت و رنگی دارند بنابران باید تمامی توصیه هایی که دندانپزشک برای مراقب از کامپوزیت ها به شما گوشزد می کند را رعایت نمایید.

بعد از انجام کامپوزیت دندان دوران نقاهتی وجود نخواهد داشت و شما می توانید بلافاصله خوردن مایعات و غذا را آغاز کنید. و در مورد رژیم غذایی خود بعد از کامپوزیت دندان نگران نباشید چراکه فقط نیاز دارید چند مورد را در خوردن و آشامیدن خود رعایت کنید که در حفظ زیبایی کامپوزیت دندان شما بسیار موثر خواهد بود. احتمالا تمامی باید ها و نباید ها را دندانپزشک بعد از اتمام کار به شما خواهد گفت ولی اگر فراموش کرده اید این متن به شما کمک زیادی خواهد کرد.

مطمئن باشید بعد از فیسینگ دندان با استفاده از کامپوزیت ها وقتی اولین بار لبخند خود را در آینه نگاه می کنید به دلیل تغییرات و زیبایی ایجاد شده حتما برای شما اهمیت خواهد داشت که چگونه برای زیبایی این دندان ها تلاش کنید.

خیالتان راحت شما می توانید تقریبا تمامی غذا ها را پس از انجام کامپوزیت بخورید، چراکه که رنگ پذیری کامپوزیت ها در لحظه اتفاق نخواهد افتاد و طی مدت زمانی طولانی شروع به زرد شدن خواهند کرد. شما می توانید با شستن دهانتان با آب ولرم بعد از خوردن غذاهایی که رنگ زیادی دارند و در آن ها از زردچوبه، رب و مواد رنگی دیگر استفاده شده است تا حد زیادی پروسه زردی کامپوزیت های دندان خود را به تعویق بیندازید. در ادامه چند نوع غذا و نوشیدنی هایی که تاثیر زیاد تر از دیگر مواد غذایی دارند را بیان خواهیم کرد.

بعد از کامپوزیت دندان چی نخوریم؟

توجه!

شما می توانید برای دریافت مشاوره آنلاین و اخذ نوبت به لیست دندانپزشک زیبایی در شیراز سایت ما سر بزنید.

مواد غذایی که به کامپوزیت شما آسیب می رساند

کامپوزیت های دندان مانند دندان های طبیعی نیاز به مراقب دارند، بنابراین با دندان های خود آبنبات یا مواد غذایی سفت مثل هویج، یخ، سیب و.. را گاز نزنید و سعی کنید مواد غذایی مثل نان تست، سرخ کردنی را به آرامی و تکه تکه بجوید چراکه ممکن است باعث شکستن و یا لب پر شدن کامپوزیت های دندان شما شود.

همچنین در نظر داشته باشید خوردن مواد غذایی چسبنده مثل: آدامس، شکلات، یا تافی ها می تواند باعث جدا شدن کامپوزیت از مینای دندان شما شود.

آسیب نوشیدنی های تیره بر کامپوزیت

یکی مهم ترین نوشیدنی هایی که می تواند رنگ پذیری کامپوزیت های شما را بسیار افزایش دهد، خوردن مدام قهوه و چای می باشد، باید سعی کنید مصرف این دو نوشیدنی را به حداقل برسانید و یا اگر به خوردن آن ها در طول روز عادت دارید حتما بعد از نوشیدن دهان خود را کاملا با آب ولرم بشویید.

آسیب سیکار بر کامپوزیت ها

گاهی اوقات دانستن اینکه بعد از کامپوزیت دندان چی نخوریم کافی نیست چراکه فقط موادغذایی نیستند که به دندان ها شما آسیب می زنند بلکه کشیدن سیگار نیز همان طور که باعث رنگ پذیری و پوسیدگی دندان ها شما می شود بر روی کامپوزیت های دندان شما نیز تاثیر بسزایی دارد.

آسیب الکل بر کامپوزیت ها

نوشیدن الکل و تمامی مواد غذایی و نوشیدنی هایی که دارای الکل هستند میتواند باعث حل شدن پیوند بین دندان و کامپوزیت شما شوند و در طولانی مدت کامپوزیت دندان را از روی مینای دندان جدا خواهد کرد

تاثیر خوراکی های اسیدی بر کامپوزیت دندان

مواد غذایی مثل آناناس و گرجه فرنگی دارای اسید زیادی هستند و مانند الکل باعث جدا شدن کامپوزیت ها از روی دندان خواهد شد پس سعی کنید غذاهای دارای اسید زیاد را خوب بشناسید.

در نظر داشته باشید علاوه بر مواد غذایی و نوشیدنی هایی که در بالا درباره آن ها صحبت کردیم باید عادت هایی مثل دندان قروچه، باز کرد برخی وسایل با دندان، جویدن سر خودکار و مداد و.. را نیز ترک کنید تا آسیب جدی به کامپوزیت های شما وارد نشود.

توجه!

برای مشاهده نمونه کار بهترین دندانپزشکان متخصص کامپوزیت دندان در شیراز کلیک کنید.

در 24 ساعت اول بعد از کامپوزیت دندان چی نخوریم و بخوریم؟

معمولا دندانپزشک به شما توصیه خواهد کرد بعد از کامپوزیت دندان خود برای تصویت چسبندگی کامپوزیت بر روی مینای دندان مواردی را رعایت کنید که در ادامه به صورت موردی درباره آن ها صحبت می کنیم.

  • تا حداکثر 3 روز نوشیدنی های تیره را به کل کنار بگذارید، این نوشیدنی ها شامل قهوه، شراب، چای می باشد.
  • خودداری از جویدن غذا های سفت
  • خودداری از جویدن خوراکی هایی که به دندان ها می چسبد
  • خودداری از مصرف غذاهای اسیدی

هر گونه کپی برداری از محتوای فوق بدون درج مبع سایت پیگرد قانونی خواهد داشت.

مطالب پیشنهادی

سوالات و نظرات خود را برای بعد از کامپوزیت دندان چی نخوریم؟ ارسال کنید

0 کاربر تا الان نظر داده اند

اشتراک گذاری با دوستان از طریق :
واتساپ پیامک تلگرام ایمیل