جستجو
بهترین برند خمیردندان
بروزرسانی: ۱۳۹۹/۰۸/۱۷ نویسنده : رکسانا سروش

بهترین برند خمیردندان از دید مصرف کنندگان کدامند ؟

|1987 بازدید
|
0 کامنت
مطالعه: 3 دقیقه

بهترین برند خمیردندان

اگر به دنبال خرید بهترین برند خمیردندان هستید باید به سراغ گزینه ‌هایی بروید که حاوی فلوراید هستند و مانع از پوسیدگی دندان‌ها می‌شوند. البته خوب بودن یک خمیر دندان به عوامل متعددی بستگی دارد که جنس دندان و شرایط دهان و لثه ‌تان، آنها را مشخص می‌کند اما اگر قرار باشد، یک ویژگی کلی و عمومی برای تمام خمیر دندان‌ های خوب در نظر بگیریم، آن ویژگی، داشتنِ فلوراید است. یعنی تمام خمیر دندان‌های استاندارد حاوی فلوراید هستند.

پرفروش ‌ترین و بهترین برند خمیردندان

1. خمیر دندان کُلگیت (Colgate)

کلگیت یکی از باسابقه‌ترین برندهای تولید محصولات بهداشتی از جمله بهترین برند خمیردندان در دنیاست. سالیان دراز، فعالیت در بازار محصولات بهداشتی باعث شده تا کلگیت در گروه بهترین خمیر دندان های دنیا قرار بگیرد.

نقاط قوت خمیردندان کلگیت

دلیل محبوبیت و شهرت کلگیت را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

  • دارای فلوراید است و از پوسیدگی دندان جلوگیری می‌کند. انواع سفیدکننده آن هم باعث تمیزی ظاهری و براق‌تر شدن دندان‌ها می‌شوند. البته وقتی صحبت از براق شدن دندان‌ها می‌شود نباید فکر کنید که فقط با مصرف خمیر دندان می‌توانید، دندان‌هایی شبیه مروارید داشته باشید. برای سفیدی بی‌چون و چرای دندان‌ها باید موارد مختلفی مانند رژیم غذایی مناسب،‌پرهیز از سیگار کشیدن، رعایت تعداد دفعات مسواک زدن و… را هم در نظر بگیرید. یادتان باشد که جنس دندان هم در این موضوع بی‌تأثیر نیست. پس بهتر است، برای سفیدی یک‌دست و کامل دندان‌ها به یک خمیر دندان امید نبندید.
  • مدل‌های مختلف خمیر دندان کلگیت دارای بو و طعم خوبی هستند. اگر طعم و رایحه این محصول، مناسب نباشد، استفاده از آن دشوار خواهد بود. خوشبختانه خمیر دندان کلگیت دارای بو و طعم مطلوبی مانند نعنا و… است.

2. خمیر دندان سنوسداین (Sensodyne)

سنسوداین هم در فهرست انواع بهترین خمیر دندان جای می‌گیرد. این برند برای کسانی که دارای دندان‌های حساس هستند، توصیه می‌شود.

نقاط قوت خمیر دندان سنسوداین

از مزایای این برند به عنوان یکی از بهترین خمیر دندان های دنیا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد

  • سنسوداین حاوی پتاسیم نیترات، کلرید استرانسیوم و استرانسیوم استات است. پتاسیم، ماده‌ای است که به تسکین و آرامش دندان‌های حساس کمک می‌کند. یون پتاسیم دارای قطبیت زیاد است و بنا به همین ویژگی، می‌تواند ضربات و فشارهایی که به اعصاب دندان وارد می‌شود را از بین ببرد. کاربرد ماده استرانسیوم هم مانند کلراید است و می‌تواند کمبود کلسیم را جبران کند. این مواد درد دندان‌های حساس را تا حد زیادی کاهش می‌دهند.
  • قیمت خمیردندان سنسوداین مناسب است و نسبت به حجم و کیفیت، ارزش خرید دارد.
  • سنسوداین هم برای دندان‌های حساس و هم برای استفاده روزانه افراد با دندان‌های عادی مناسب است و خاصیت ضدپوسیدگی اسیدی دارد.

نقاط قابل تأمل درباره خمیر دندان سنسوداین

خمیردندان‌های سنسوداین، در هنگام شست‌وشوی دندان، کف زیادی ایجاد نمی‌کنند. کف نداشتن خمیر دندان، دلیلی بر نامطلوب بودن آن نیست. پس اگر کف کردن خمیردندان برایتان مهم است درباره این نکته بیشتر تامل کنید.

3. خمیر دندان کرست (Crest)

قدرت پاک‌کنندگی کرست بسیار زیاد است و اگر یک بار دندان‌های‌تان را با آن، به خوبی بشویید به شکل قابل‌ملاحظه‌ای از بین رفتن جرم و غذا را از روی دندان‌ها احساس خواهید کرد. استفاده صحیح از این خمیردندان، مانع از پوسیدگی و عفونت‌های لثه می‌شود.

نقاط قوت خمیر دندان کرست

  • قدرت پاک‌کنندگی بالایی دارد و می‌تواند جرم و پلاک‌های میکروبی را به خوبی و با یک بار مسواک زدن تا حد زیادی از سطح دندان‌ها پاک کند. البته یک بار مسواک زدن در روز کافی نیست و برای اینکه دندان‌هایی سالم و سفید داشته باشید حتما بعد از هر وعده غذایی باید مسواک بزنید. یعنی سه بار در طول شبانه‌روز، با خمیر دندان و مسواک، دندان‌ها را بشویید و تمیز کنید.
  • انواع مختلفی از خمیردندان‌های کرست در بازار وجود دارد. اما به جز افرادی که دندان‌های بسیار حساسی دارند و نمی‌توانند از خمیردندان‌های قوی مانند کرست استفاده کنند، مصرف آن برای افراد دیگر مانعی ندارد.
  • قیمت خمیر دندان کرست مناسب است و ارقام مختلفی برای خرید انواع گوناگون آن وجود دارد. بنا براین می‌توان گفت خمیر دندان کرست در سبد خرید بیشتر افرادی که قادر به پرداخت هزینه متوسط و بالا برای خمیر دندان هستند به راحتی جای می‌گیرد. البته با توجه به کیفیت و حجم خمیر دندان، خرید گزینه‌های ارزان‌تر محصولات کرست برای افرادی که بودجه زیادی برای خرید محصولات بهداشتی ندارند هم مقرون به صرفه خواهد بود.


نقاط قابل تأمل درباره کرست

  • خمیردندان‌های کرست، زیاد کف نمی‌کنند. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که دوست دارید در هنگام مسواک زدن، دهان‌تان پر از کف شود، نباید به سراغ خرید این محصول بروید. البته این یک نقطه ضعف نیست و دلیلی بر ضعف در پاک‌کنندگی خمیر دندان محسوب نمی‌شود ولی احساسی که از مصرف و استفاده یک محصول به شما دست می‌دهد هم اهمیت دارد. این‌طور نیست؟
  • موادی که در ساخت خمیر دندان کرست، استفاده می‌شود برای کودکان (زیر شِش سال) مضر است و نباید با آن مسواک بزنند یا از آن بچشند و بخورند. پس حواس‌تان باشد که کرست را از دسترس کودکان دور نگه دارید.

4. خمیر دندان اورال-بی (Oral-B)

اورال-بی هم یکی از بهترین خمیر دندان های دنیا به شمار می‌رود. مسواک‌ها و محصولات دیگر این شرکت هم از کیفیت مطلوبی برخوردارند.

نقاط قوت خمیر دندان اورال-بی

  • عطر و رایحه خمیردندان‌های اورال-بی بسیار مطبوع و خوشایند است. ترکیبی از بوهای خوش نعنا، دارچین و… با استفاده کردن از این خمیر دندان در دهان‌تان می‌پیچید.
  • خمیردندان‌های اورال-بی حاوی ماده‌ای موسوم به «فلوئورید قلع II» هستند. این ماده مانع از تیر کشیدن و حساس شدن دندان نسبت به سرما می‌شود زیرا با مسدود کردن لوله‌هایی که مینای دندان را به عصب متصل می‌کنند از تحریک و درد اعصاب دندان جلوگیری می‌کند. گفته می‌شود کارکرد این ماده در خمیر دندان اورال-بی شبیه ماده پتاسیم نیترات در خمیر دندان‌های سنسوداین است.
  • قدرت پاک‌ و سفیدکنندگی اورال-بی زیاد است و با استفاده از آن و رعایت نکات دیگری که به سفید شدن دندان کمک می‌کند، امکان داشتن دندان‌هایی سفیدتر وجود دارد.

نقاط قابل تأمل درباره اورال-بی

طیف قیمتی خمیر دندان‌های اورال-بی نسبت به نمونه‌های دیگری که تاکنون عنوان شد، اندکی بیشتر است. شروع قیمت این خمیردندان از ۳۰ هزار تومان است و برای خرید همیشگی کمی گران به نظر می‌رسد.
میزان فلوراید موجود در این خمیر دندان ۱۴۰ppm (پی‌پی‌ام:ppm معیاری برای سنجش غلظت محلول‌هاست) است به همین خاطر مصرف آن برای کودکان شِش ساله و کمتر توصیه نمی‌شود. زیرا این حجم از فلوراید برای کودکان در این طیف سنی خطرناک است.

بیشتر بخوانید : ویژگی مسواک خوب به همراه انواع مدل های مسواک

مطالب پیشنهادی

سوالات و نظرات خود را برای بهترین برند خمیردندان از دید مصرف کنندگان کدامند ؟ ارسال کنید

0 کاربر تا الان نظر داده اند

اشتراک گذاری با دوستان از طریق :
واتساپ پیامک تلگرام ایمیل