جستجو
ارتودنسی نامرئی
بروزرسانی: ۱۳۹۹/۰۹/۰۴ نویسنده : رکسانا سروش

مواردی که باید قبل از ارتودنسی نامرئی بدانید

|890 بازدید
|
0 کامنت
مطالعه: 3 دقیقه

ارتودنسی نامرئی

اینویزیلاین یا (Invisalign) یکی از ابزارهای ارتودنسی موسوم به الاینر (aligners) هستند که برای تراز کردن. دندان ها نامرتب از آن ها استفاده می‌شود. به اینویزیلاین در اصطلاح دندانپزشکی (ارتودنسی نامرئی) گفته می‌شود. ارتودنسی نامرئی هم برای نوجوانان و هم برای بزرگسالانی که به دنبال صاف کردن. دندان های خود هستند مورد استفاده قرار می‌گیرد. کسانی که تمایلی به استفاده از بریس ارتودنسی ندارند، می‌توانند به راحتی از اینویزیلاین ها استفاده کنند.

اما پیش از آنکه تصمیم بگیرید. از ارتودنسی نامرئی برای صاف کردن دندان و رفع مشکلات جزئی تراز آن ها استفاده کنید، لازم است که درباره این روش درمانی اطلاعاتی در اختیار داشته باشید. در این مقاله 7 نکته اساسی که باید پیش از استفاده از این ابزار ارتودنسی بدانید را خواهید خواند.

شما باید به صورت تمام وقت از این الاینرها استفاده کنید

نحوه استفاده از ارتودنسی نامرئی بسیار آسان است. اما باید بدانید که استفاده از این الاینرها باید به صورت تمام وقت باشد. برای اینکه اینویزیلاین وظیفه خود را به درستی انجام دهد. شما باید هر روز حداقل 20 تا 22 ساعت مطابق دستور متخصص ارتودنتیست خود از آن ها استفاده کنید.

نکته جالب درباره این روش درمانی ارتودنسی این است. که فقط باید زمانی این الاینرها را بیرون آورد که قصد غذا خوردن، مسواک زدن یا نخ دندان کشیدن را داشته باشید.

هنگام بیرون آوردن ارتودنسی نامرئی باید به این نکته توجه کنید. که در اسرع وقت باید دوباره آن را روی دندان قرار داد. زیرا اگر به صورت منظم و پشت سر هم از این الاینر استفاده نشود، درمان می‌تواند بسیار طولانی مدت شود.

بنابراین از آنجایی که این ابزارها باید برای طولانی مدت و بصورت تمام وقت مورد استفاده قرار بگیرند. باید بتوانید خود را مجاب به استفاده از آن ها کنید. باید پیش از درخواست یکی از این الاینرها به سوالات زیر جواب درستی و واضحی بدهید:

  • آیا می‌توانم به صورت تمام وقت وجود این اشیاء را روی دندان ها و در دهان خود تحمل کنم؟
  • آیا می‌توانم به موقع پس از مسواک زدن و یا غذا خوردن آن ها را دوباره روی دندان‌هایم بگذارم؟ به عبارتی آیا

صحبت کردن در ابتدای استفاده از ارتودنسی نامرئی دشوار است

تا قبل از اینکه به داشتن اینویزیلاین عادت کنید در آغاز با مشکل در سخن گفتن روبرو خواهید بود. برای مثال ممکن است که به درستی نتوانید. برخی از حروف را ادا کنید و یا حین صحبت کردن صورت بزنید.

ممکن است ارتودنسی نامرئی برای شما مناسب نباشد

اینویزیلاین برای برطرف کردن مشکلات ارتودنسی جزئی یا متوسط ​​یک انتخاب عالی است. اما اگر مشکل تراز دندان های شما شدید باشد بهتر است دور ارتودنسی نامرئی را خط بکشید. زیرا در این صورت روند درمان و تراز دندان های شما بسیار طولانی خواهد بود. در این مواقع ممکن است بریس های مرسوم انتخاب بهتری برای هماهنگ و صاف کردن دندان های شما باشند.

برای مشاهده بهترین متخصص ارتودنسی نامرئی در شیراز

باید پس از صرف هر وعده غذایی مسواک بزنید

همانطور که اشاره شد برای صرف غذا و مسواک زدن، باید این الاینرها را از روی دندان ها برداشت. زیرا نمی‌توان با وجود آن‌ها غذا جوید و یا مسواک زد. اگر پس از صرف غذا، دندان های خود را مسواک نزنید و آن ها را تمیز نکنید، مواد غذایی که در لابلای دندان ها و لثه شما گیر کردند وارد اینویزیلاین می‌شوند. در این شرایط نه تنها اینویزیلاین کثیف می‌شود بلکه فرصتی برای باکتری ها فراهم می‌شود که در زیر این ابزار و در یک فضای بسته شروع به فعالیت کنند.

فعالیت باکتری ها باعث بد بو شدن تنفس و تسریع روند فرسودگی و سایش دندان ها شود. بنابراین باید پیش از رو آوردن به ارتودنسی نامرئی حتما خود را عادت دهید برای هر وعده غذایی یا چیزی که میخورید دنداندهای خود را مسواک زده و تمیز کنید.

اینویزیلاین ها می‌توانند به راحتی کثیف و لکه دار شوند

ارتودنسی نامرئی مستعد لکه دار شدن است و برخی نوشیدنی ها می‌توانند باعث تغییر رنگ این الاینر ها شوند. بنابراین شما باید مصرف برخی از این نوشیدنی ها را محدود کنید و سعی کنید حین نوشیدن این مایعات از اینم الاینرها استفاده نکنید.

هنگام ارتودنسی نامرئی باید از خیر میان ‌وعده های زیاد بگذرید

تصور اینکه پس از مصرف هر وعده غذایی و یا ماده خوراکی دیگر باید مسواک بزنید واقعا خسته کننده و ملال آور است. بنابراین باید از خیر میان وعده های زیاد بگذرید. در عوض زمانی که مشغول میل کردن وعده های غذایی اصلی هستید، سعی کنید سیر شوید تا مجبور به مصرف میان وعده نباشید. بهتر است برای مصرف غذا و همچنین مسواک زدن برنامه ریزی کنید زیرا شما نمیتوانید روزی بیشتر از چند بار مسواک بزنید.

استفاده از ارتودنسی نامرئی بسیار راحت است!

الاینرهای اینویزیلاین معمولاً به راحتی روی دندان ها قرار می‌گیرند. فقط باید توجه کنید که ممکن است پس از تعویض آن ها، کمی احساس ناراحتی کنید، اما برای بیشتر افراد این امر چندان مهم نیست.

اگر فکر می کنید ارتودنسی نامرئی ممکن است انتخاب درمانی مناسب برای مرتب کردن و یا صاف کردن دندان های شما باشد، حتما برای مشاوره به نزد یک متخصص ارتودنسی حرفه ای مراجعه کنید.

امتیاز شما به این مطلب:
مطالب پیشنهادی

سوالات و نظرات خود را برای مواردی که باید قبل از ارتودنسی نامرئی بدانید ارسال کنید

0 کاربر تا الان نظر داده اند

اشتراک گذاری با دوستان از طریق :
واتساپ پیامک تلگرام ایمیل