جستجو
هزینه روکش دندان
بروزرسانی: ۱۴۰۱/۱۲/۱۵ نویسنده : رکسانا سروش

قیمت روکش دندان چقدر است؟

|7610 بازدید
|
4 کامنت
مطالعه: 3 دقیقه

قیمت روکش دندان

در سایت رسمی دندانپزشکان ایران به بررسی قیمت روکش دندان به عنوان یکی از اصلی ترین خدمات دندانپزشکی خواهیم پرداخت، و تمامی عوامل تاثیرگذار بر این هزینه را نیز برای شما بررسی خواهیم کرد.

شما ممکن است به دلیل عوامل مختلف نیاز به روکش کردن دندان های خود داشته باشید، هنگامی که به دندانپزشک برای رفع درد، التهاب و یا چکاپ مراجعه می کنید اگر درمانی برای شما انتخاب شود که نیاز به تراش دیواره ی دندان باشد بعد از آن دندان شما بسیار شکننده خواهد بود و نیاز به روکش برای محافظت خواهد داشت این درمان توسط دندانپزشک متخصص برای شما انجام می شود. معمولا سوالاتی که برای بیماران هنگام انجام روکش پیش می آید، این است که کدام نوع روکش برای او مناسب است و یا قیمت آن چقدر است؟ برای پاسخ به این سوالات همراه ما باشید.

هزینه روکش دندان

عوامل معتبر در قیمت روکش دندان چقدر است؟

  • متخصص دندانپزشک: اینکه شما روکش دندان خود را نزد دندانپزشکی که دارای تجربه و مهارت است انجام دهید نسبت به دندانپزشکی که مبتدی است هزینه بیشتری دارد زیرا دستمزد او بیشتر خواهد بود.
  • لابراتور دندانپزشک: دندانپزشک بعد از انجام درمان بر روی دندان شما و تراشیدن آن به حد مناسب از دندان های شما قالب گیری می کند و این قالب را نزد لابراتورهای دنداساز می فرستد تا روکش دندان شما را بسازد و هزینه ای جدا بابت لابراتور دندانپزشکی باید پرداخت کنید.
  • موقعیت جغرافیایی: هزینـه روکـش دندان در شهر های بزرگ مانند شیراز و تهران نسبت به شهرهای کوچک تر بیشتر خواهد بود.
  • وضعیت بیمه بیمار: اگر بیمار تحت پوشش بیمه باشد بسته به نوع بیمه او بخشی یا حتی به صورت کامل هزیـنه روکـش دندان به او برگرداننده می شود.
  • نوع روکش دندان: روکش دندان نوع های متفاوتی دارد که بسته به نوع روکشی که شما و دندانپزشک با توجه به دندان و بودجه خود انتخاب می کنید هزینه های متفاوت دارد.

توجه!

برای مشاهده لیست بهترین دندانپزشکان شیراز به عنوان قطب پزشکی جنوب کشور کلیک نمایید تا بتوانید به صورت آنلاین برای روکش از آن ها نوبت دریافت کنید.

علل انجام روکش چیست؟

همان طور که در ابتدا نیز اشاره کردیم دلایل متفاوتی برای نیاز دندان برای داشتن محافظی همچون روکش وجود خواهد داشت که در ادامه به صورت موردی به آن اشاره خواهیم کرد.

  • برخی از دندان ها که نیاز به عصب کشی دارند ممکن است بسار نازک و شکننده شوند و نیاز به روکش داشته باشند.
  • شکستگی دندان
  • بد شکلی دندان ها که ممکن است بر اثر رعایت نکردن بهداشت دندان و یا وراثت به وجود آید.
  • هم سطح نبودن دندان ها

هزینه روکش دندان

هزینـه انواع روکش

در جدول زیر می توانید هزینه تقریبی روکش های دندانی را مشاهده نمایید، توجه داشته باشید این هزینه ها با توجه به عواملی که در پاراگراف بالا ذکر شدند می توانند بیشتر و یا حتی کمتر باشد.

انواع روکش دندان هزینـه روکـش دندان
پروتز ثابت PFM هر واحد دندان پایه 2.500.000 تومان
پروتز ثابت PFM هر واحد پونتیک 2.000.000 تومان
روکش دندان ونیر کامپوزیت 2.500.000 تومان
روکش دندان لامینیت یا لمینت دندان 3.000.000 تا 5.000.000 تومان
روکش دندان زیرکونیا 3.000.000 تومان
روکش طلا دندان بسته به قیمت روز بازار

توجه!

برای مشاهده لیست بهترین دندانپزشکان تهران به عنوان قطب پزشکی کلیک نمایید تا بتوانید به صورت آنلاین از آن ها برای روکش نوبت دریافت کنید.

قیمت روکش دندان قسطی

با وجود افزایش قیمت ارز مواد دندانپزشکی خارجی از جمله متریال ساخت روکش های دندانی بیشتر خواهد شد، از این رو ممکن است این هزینه برای برخی بیماران سنگین باشد، اما خوشبختانه برخی از دندانپزشکان این هزینه را به صورت قسطی با بیماران با شرایطی خاص حساب می کنند، اگر به دنبال دندانپزشکی برای انجام روکش دندان قسطی در شیراز هستید با کلیک وارد این لیست شوید.

هر گونه کپی برداری از این محتوا ممنوع و شامل پیگرد می باشد.

مطالب پیشنهادی

سوالات و نظرات خود را برای قیمت روکش دندان چقدر است؟ ارسال کنید

4 کاربر تا الان نظر داده اند

  • profile avatar فاطمه عبدالرحیمی از همدان هستم گفت:

    سلام وقت بخیر من سه دندان فک بالا شکسته ومیخواستم دندان مصنوعی بزارم میخواستم بپرسم که روکش فک بالا کامل چقدر میشه متأسفانه بیمه هم نیستم ممنون میشم راهنماییم کنید با تشکر

  • profile avatar زهراباقری گفت:

    ببخشید دوتاازدندونای جلوهم سطح نیستن ومث بقیه نیستن به عقب رفتن یکم حالامیتونم باروکش درستشون کنم؟

اشتراک گذاری با دوستان از طریق :
واتساپ پیامک تلگرام ایمیل