جستجو
ایمپلنت دندان برای افراد دیابتی
بروزرسانی: ۱۴۰۱/۱۱/۰۲ نویسنده : رکسانا سروش

ایمپلنت دندان برای افراد دیابتی چگونه است؟

|431 بازدید
|
0 کامنت
مطالعه: 3 دقیقه

ایمپلنت یا کاشت دندان روشی برای جایگزینی دندان هایی می باشد که به دلیل تخریب شدید و یا انجام درمان های متعدد ناموفق قابل حفظ نیستند و می توانند باعث خرابی دندان های مجاور و یا حتی عفونت و بیماری در لثه شوند. در این حالت دندانپزشک دندان خراب را با کشیدن از دهان خارج، و به جای آن از درمان کاشت دندان استفاده خواهد کرد، اما از آنجایی که درمان ایمپلنت دندان کمی برای لثه و استخوان فک همراه با فشار خواهد بود، برای برخی از بیماران از جمله بیماران دیابتی محدودیت هایی را به همراه دارد از این رو در ادامه این مطلب از سایت دندانپزشکان ایران درباره ایمپلنت دندان برای افراد دیابتی صحبت خواهیم کرد.

ایمپلنت دندان برای افراد دیابتی چگونه است؟

همانطور که می دانید دیابت بیماری ساده و آسانی نخواهد بود و متاسفانه افرادی که به این بیماری مبتلا می شوند با مشکلات متعددی در رابطه با حفظ سلامتی بدن خود مواجعه می شوند، یکی از این مشکلات حفظ سلامت دهان و ندان خواهد بود. در صورتی که به دلایلی که در باراگراف بالا ذکر کردیم بیمار دیابتی یکی و یا حتی چند دندان خود را از دست دهد چه راه های درمانی برای او وجود خواهد داشت؟ آیا می تواند مانند افراد عادی کاشت دندان انجام دهد؟ چه خطراتی ممکن است برای سلامت دهان، دندان و حتی جسم او به وجود بیاید؟ در ادامه برای پاسخ به این سوالات ما را همراهی کنید.

کاشت ایمپلنت در بیماران دیابتی

کاشت ایمپلنت در بیماران دیابتی خطرناک است؟ این سوال اولین سوالی خواهد بود که بیماران دیابتی نوع 1 و 2 در رابطه با درمان ایمپلنت دندان از دندانپزشک خواهند پرسید.

در پاسخ به این سوال باید گفت ایمپلنت و دیابت می توانند در مقابل یکدیگر قرار بگیرند، به عبارت دیگر وجود بیماری دیابت می تواند باعث شکست درمان کاشت دندان شود، چراکه پروسه درمان را برای بیمار طولانی تر خواهد کرد، اما خوشبختانه با پیشرفت علم پزشکی کاشت دندان برای این بیماران در شرایط خاص امکانپذیر خواهد بود. برای اینکه مشکلی در دوره درمان ایمپلنت برای بیماران دیابتی به وجود نیاید، بیمار باید از 3 ماه قبل زیر نظر پزشک متخصص، دیابت خود را به صورت کامل کنترل نماید و نتیجه آزمایشات با شرایط دهان، لثه و دندان بیمار از نظر دندانپزشک متخصص و پزشک او مساعد باشد. در این حالت درمان با استفاده از کاشت ایمپلنت آغاز خواهد شد. در ادامه نکات دیگری را به شما برای بالا بردن درصد موفقیت جراحی بیان خواهیم کرد.

توجه!

برای اخذ نوبت و یا کسب مشاوره آنلاین درباره بیماری دیابت خود می توانید به لیست بهترین دندانپزشکان متخصص ایمپلنت دندان در تهران سایت ما سر بزنید.

ایمپلنت دندان برای افراد دیابتی چگونه است؟

نکاتی که باید قبل از کاشت ایمپلنت دندان برای افراد دیابتی رعایت شود

علاوه بر کنترل دیابت، مدت زمانی که فرد به این بیماری مبتلا شده است نیز حائز اهمیت خواهد بود و افرادی که به تازگی دچار دیابت شده اند و یا دارای دیابت نوع 1 هستند کاندید های مناسب تری خواهند بود، همچنین بیان تمام حقایق به دندانپزشک می تواند موفقیت این درمان را بسیار افزایش دهد. در ادامه نکاتی را نیز بیان کرده ایم که معمولا زیر نظر پزشک قبل از درمان برای بیماران دیابتی انجام خواهد شد.

  •  آنتی بیوتیک تراپی مدتی قبل از شروع درمان کاشت دندان
  • استفاده از دهان شویه های که دارای کلر هگزیدین هستند چند ماه قبل از شروع درمان
  • شستشوی روزانه دهان با استفاده از سرم های نمکی حداقل یک ماه قبل از انجام ایمپلنت دندان
  • استفاده منظم قرص، دارو و انسولین ها به صورت دقیق 3 ماه قبل از شروع درمان
  • مراقبت از لثه و دهان ها در جلوگیری از ایجاد زخم

در نظر داشته باشید استفاده از آنتی پیوتیک، دهان شویه و سرم شستشو باید با تجویز پزشک بسته به شرایط شما باشد.

چه روش‌هایی برای ایمپلنت دندان افراد دیابتی وجود دارد؟

چند روش برای کاشت ایمپلنت دندان برای افراد دیابتی وجود دارد که بسته به شرایط بیمار و نظر دندانپزشک بهترین گزینه برای بیمار انتخاب خواهد شد در ادامه توضیحات مختصری درباره این روش ها خواهیم داد.

کاشت ایمپلنت دندان با تکنیک All On 4

این روش بیشتر برای بیماری مناسب می باشد که تقریبا تمامی دندان های خود را از دست داده اند، در این روش دندانپزشک در فک بالا یا پایین شما 4 ایمپلنت را می کارد و تاج دندان سرامیکی را بر روی 4 ایمپلنت قرار خواهد داد. تکنیک All On 4 علاوه بر اینکه هزینه کمتری را برای بیمار به همراه دارد، به دلیل تهاجم کمتر نسبت به کاشت تک به تک ایمپلنت ها برای بیماران دیابتی بسیار مناسب تر خواهد بود.

کاشت ایمپلنت دندان به صورت تک

این روش برای افرادی مناسب خواهد بود که فقط یکی از دندان های خود را از دست داده اند، پروسه این درمان 6 تا 9 ماهه است و به صورت دائمی برای افراد دیابتی انجام خواهد شد در نظر داشته باشید در طول دوره درمان دیابت و شرایط دندانی شما توسط دندانپزشک و متخصص دیابت چک خواهد شد.

توجه!

برای اطلاعات بیشتر درباره روش های ایمپلنت دندان برای افراد دیابتی می توانید از دندانپزشکان متخصص ایمپلنت دندان در شیراز ما نیز حتی اگر در شهر دیگری هستید مشاوره آنلاین دریافت نمایید.

چه روش های کاشت دندان برای بیماران دیابتی مناسب نخواهد بود؟

کاشت ایمپلنت دندان مینی

این روش کاشت دندان به صورت دائمی نخواهد بود و در دراز مدت نیاز به تعمیر و گاهی تعویض دارند. از این رو ممکن است برای این بیماران ایجاد مشکلات جدی از جمله عفونت لثه کند.

کاشت ایمپلنت فوری یا ایمپلنت یک روزه

استفاده از ایمپلنت فوری یا ایمپلنت یک روزه نه تنها برای افراد دیابتی بلکه برای افراد دیگری که دارای بیماری های مختلفی هستند نیز انجام نخواهد شد و فقط برای افرادی استفاده می شود که دارای سلامت جسمی هستند و وضعیت لثه، استخوان فک و دهان آن ها کاملا مساعد می باشد.

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و توانسته باشیم تا حد زیادی به سوالات موجود در ذهن شما پاسخ داده باشیم.

هرگونه کپی برداری از این محتوا بدون درج منبع سایت پیگرد قانونی خواهد داشت.

امتیاز شما به این مطلب:
مطالب پیشنهادی

سوالات و نظرات خود را برای ایمپلنت دندان برای افراد دیابتی چگونه است؟ ارسال کنید

0 کاربر تا الان نظر داده اند

اشتراک گذاری با دوستان از طریق :
واتساپ پیامک تلگرام ایمیل