جستجو
جراحی لیفت لثه
بروزرسانی: ۱۳۹۹/۰۸/۱۲ نویسنده : رکسانا سروش

جراحی لیفت لثه برای چه کسانی مناسب است و مزایا و معایب جراحی لیفت لثه چیست ؟

|1118 بازدید
|
0 کامنت
مطالعه: 3 دقیقه

جراحی لیفت لثه

گاهی اوقات ممکن است در برخی افراد اتفاق ناخوشایندی رخ‌ داده و زیبایی لبخند آن‌ها را کاهش دهد. نامتناسب بودن لثه ‌ها که در واقع لبخند لثه ای را به دنبال دارد، از این قبیل اتفاقات است که با جراحی لیفت لثه قابل جبران است.. لیفت لثه‌ ها، عملی است که تمامی مشکلات مربوط به عدم تناسب لثه ها از جمله تحلیل لثه و یا برآمدگی بیش از حد آن‌ها را از بین می برد و زیبایی لبخند افراد را به آن‌ها باز می گرداند. این عمل ممکن است از طریق تیغ جراحی و یا لیزر انجام شود که روش لیزری روش مناسب تر و به روزتری برای این کار به شمار می رود.

برای مشاهده جراحان لیفت لثه در شیراز کلیک کنید

نحوه ی انجام جینجیوکتومی

قبل از اینکه هرگونه عمل لیفتینگ انجام شود، دندان پزشک به صورت کامل با بیمار مشاوره کرده و سخنان بیمار را گوش می دهد. در نهایت نظر خود را در خصوص لیفت لثه بر روی آن شخص بیان کرده و یک دید کلی از نتیجه لیفت لثه بر روی بیمار به او ارائه می کند تا بیمار در تصمیم گیری خود با اطمینان بیشتری عمل کند. در نهایت در یک جلسه درمانی با بی حس کردن موضعی بافت های نرم دهان، لیفت لثه بر روی بیمار آغاز می شود.

مزایای جراحی لیفت لثه

از مهم ترین مزایای لیفت لثه، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • زیبایی ظاهر لبخند و افزایش زیبایی چهره
    بالا رفتن اعتماد به نفس به دلیل از بین رفتن بافت های اضافی لثه
    ماندگاری و دائمی بودن لیفت لثه
    متناسب تر شدن لثه‌های نامتقارن
    بهبود پیدا کردن ظاهر دندان‌ها
    درمان برخی از بیماری های مربوط به لثه

معایب جراحی لیفت لثه

اگرچه عمل تناسب لثه‌ها نسبت به بسیاری از جراحی های دیگر دارای عوارض بسیار کمتری است اما با این حال ممکن است لیفتینگ نیز ریسک ها و مشکلاتی را برای بیماران به دنبال داشته باشد که عبارت انداز از:

  • حساسیت بدن بیمار به بی حسی
    تغییر بافت لثه‌ها به حالت قبل از درمان

بهتر است قبل از اقدام به عمل متناسب سازی لثه‌ها، با دندان پزشک مشورت کرده و از عدم وجود عوارض یا مناسب بودن این عمل برای بیمار اطمینان لازم حاصل شود. بعد از جینجیوکتومی بهتر است بیمار از خوردن غذاهای سفت، چسبنده و تند که باعث می شود لثه‌ها تحریک شوند خودداری کند. همچنین به هنگام مسواک زدن باید تا حد امکان این کار را به آرامی و با دقت انجام داده و قبل از بهبودی کامل لثه‌ها از نخ دندان استفاده نکنند. پرهیز از انجام فعالیت های فیزیکی سنگین نیز از عواملی است که به بهبودی سریع لثه‌ها کمک خواهد کرد.

جینجیوکتومی برای چه کسانی مناسب است؟

اگرچه لیفت لثه معمولاً برای اکثر افراد دارای مشکل عدم تناسب لثه مناسب است اما برخی از افراد نیز وجود دارند که لیفتینگ برای آن‌ها مناسب نخواهد بود. یکی از مهم ترین ویژگی هایی که باید در افراد وجود داشته باشد، محکم بودن ریشه لثه‌ها است. در صورتی که ریشه لثه محکم نباشد، ممکن است تراشیده شدن لثه‌ها و نمایش قسمت زیادی از دندان‌ها ساختار آن را به خطر بیندازد. داوطلبان لیفت لثه، معمولاً افرادی هستند که لثه‌هایشان تحلیل رفته و یا از لثه‌های بزرگ تری نسبت به دندان ‌هایشان بهره می برند. همچنین برخی از افراد به دندان قروچه در خواب عادت دارند که در مرور زمان ساییده شدن دندان‌ها و بزرگ تر دیده شدن لثه‌ها را در پی داشته و آن‌ها را به لیفتینگ نیازمند می کند.

علت های مختلف لبخند لثه ای

مشکل عدم تناسب لثه که به آن لبخند لثه ای نیز گفته می شود، ممکن است به باریک بودن لب بالایی نیز مرتبط باشد که زیبایی لثه‌ها را از بین می برد. همچنین فرم غیرمتعارف استخوان فک و وجود بافت اضافی استخوانی در اطراف دندان‌ها نیز، باعث خواهد شد تا افراد به جینجیوکتومی نیازمند شوند. لبخند لثه ای معمولاً در زنان بسیار بیشتر اتفاق می افتد. در حالت کلی در صورتی که ۳ الی ۴ میلیمتر از بافت های لثه به هنگام خندیدن افراد دیده شود، می توان گفت که این افراد دارای لبخند لثه ای هستند. توجه داشته باشید که افرادی که دارای بیماری لثه بوده و یا دارای دندان‌ های دائمی در حال رشد باشند نباید اقدام به عمل لیفتینگ کنند.

 

مطالب پیشنهادی

سوالات و نظرات خود را برای جراحی لیفت لثه برای چه کسانی مناسب است و مزایا و معایب جراحی لیفت لثه چیست ؟ ارسال کنید

0 کاربر تا الان نظر داده اند

اشتراک گذاری با دوستان از طریق :
واتساپ پیامک تلگرام ایمیل