جستجو
مزایای ایمپلنت دندان
بروزرسانی: ۱۳۹۹/۰۸/۲۶ نویسنده : رکسانا سروش

مزایای ایمپلنت دندان | ایمپلنت چگونه زندگی شما را تغییر می‌دهد؟

|691 بازدید
|
0 کامنت
مطالعه: 3 دقیقه

مزایای ایمپلنت دندان

ایمپلنت‌ های دندانی یکی از بهترین روش‌های جایگزین دندان طبیعی هستند که این روزها طرفداران بسیار زیادی دارند. کسانی که از این وسایل کاشتنی استفاده می کنند رضایت زیادی از زندگی بعد از عمل جراحی ایمپلنت دارند. و به گفته خودشان زندگی شان تغییرات مثبت زیادی داشته. در این مقاله می‌خواهیم. برای کسانی که هنوز جایگزینی برای دندان های از دست رفته خود پیدا نکرده اند درباره مزایای ایمپلنت دندان که در نوع خود بی‌نظیرند صحبت کنیم. تنها با 5 دلیل به شما ثابت میکنیم که این قطعات کوچک، زیبا و محکم چگونه زندگی شما را به کلی تغییر می‌دهند.

برای انجام ایمپلنت دندان نزد بهترین متخصص ایمپلنت دندان در شیراز کلیک کنید.

ایمپلنت قدرت جویدن و غذا خوردن را بهبود می‌بخشد

حتما خوب میدانید که دندان از دست رفته چه مشکلاتی برای شما به وجود می آورد. شاید یکی از بزرگترین مشکلات کسانی که دندان هایشان را از دست داده اند از بین رفتن قدرت جویدن باشد. برای همین چنین اشخاصی معمولا هر غذایی را نمی توانند بخورند چون قدرت جویدن ندارند. چنین اشخاصی معمولا برای جبران کمبودهای غذایی خود باید مکمل بخورند. اما کاشت دندان با ایمپلنت به این اشخاص کمک میکند. که از این به بعد مثل یک شخص سالم و دندان‌دار هر چیزی را که دلش خواست بخورد و دیگر نیازی به خرید هیچ مکمل غذایی خاصی نداشته باشد.

در مقایسه با سایر روش های جایگزینی دندان ، جویدن با ایمپلنت دندان بسیار طبیعی است. این در حالی اس که جویدن غذا با برخی از بریج ها دشوار است. (با پروتز یا دندان مصنوعی جویدن دقیقا مانند این است که شما دندان ندارید!!!)

وقتی حرف میزنید یا لبخند میزنید ایمپلنت اعمتاد به نفستان را بالا میبرد!

اغلب کسانی که دندان های خود را از دست داده اند یا آن ها را کشیده اند هنگامی که صحبت میکنند. یا زمانی که لبخند میزنند معمولا اعتماد بنفس کمی دارند. برخی ها بخاطر نبود دندان، کلا لبخند نمیزنند یا خیلی کم صحبت کنند. (بدون هیچ شوخی). دلیلش هم این است که زمانی که دندان در دهان نباشد صحبت کردن. واقعا سخت است و ممکن است تلفظ و ادای کلمات راحت نباشد. حتی ممکن است که ادای کلمات به صورت ناخواسته اشتباه باشد. و اصلا یکی از مزایا و فواید ایمپلنت دندان بهبود گفتار و افزایش اعتماد به نفس است.

به محض اینکه چنین اشخاصی ایمپلنت میکارند تنها کافیست دهان خود را باز کنند، لبخند بزنند یا با کسی صحبت کنند تا هر بار بر اعمتاد بنفسشان اضافه شود. این اتفاق مخصوصا برای کسانی که سال ها است دندان های خود را از دست داده اند. و یکباره ایمپلنت میگذارند بسیار شیرین تر است. برای همین ما به چنین اشخاصی توصیه میکنیم حتما ایمپلنت بگذارند. تا زندگیشان زیر و رو شود و از اعتماد به نفس لبریز شوند.

برخلاف دندان طبیعی، ایمپلنت تا قیام قیامت با شما است

یکی از مزایای ایمپلنت دندان مانداری و دوام بالای آن است. شاید اگر ایمپلنت های امروزی هزاران سال یا حتی چندصد سال پیش مورد استفاده قرار میگرفتند. همه به آن معجزه خدا میگفتند. زیرا دندان های طبیعی میتوانند به راحتی در دوره پیری بریزند ولی این ایمپلنتها به طرز عجیبی تا آخرین ثانیه عمر نیز میتوانند. در جای خود و در بهترین حالت حفظ شوند.

اگر بخواهیم ایمپلنت ها را با سایر روش های جایگزینی دندان مثل بریج ها یا پروتزها مقایسه کنیم، قطعا ایمپلنت ها پیروز هستند. زیرا برای مثال، بریج دندان تنها 5 تا 10 سال عمر میکند و بعد از آن باید تعویض شود. اما ایمپلنت ها را اگر درست و حسابی نگهداری کنید مرگ ندارند. علاوه بر این، هزینه نگهداری از ایمپلنت در مقایسه با سایر روشهای جایگزینی دندان طبیعی خیلی خیلی کمتر است. چون اگر از آن ها خوب مراقبت شود اصلا نیازی به تعمیر ندارند.

به حفظ سلامتی دهان و دندان شما کمک بسیار بسیار زیادی میکند

به عنوان یک شی خارجی و کاشتنی، یکی از مزایای ایمپلنت دندان کمک به حفظ سلامتی دهان واست. ایمپلنت ها به صورت یکپارچه در لثه ها و دندان شما کاشته میشوند. و تداخلی با سلامتی دهان و دندان شما ندارند. زیرا دقیقا مشابه دندان هستند و مشابه آن عمل میکنند. کاشت ایمپلنت با دندان در مقایسه با سایر روش های جایگزینی دندان (مثل بریج دندانی) هیچ آسیبی به لثه ها و یا سایر دندان ها نمیزند. و از همه مهمتر تمیز کردنشان در مقایسه با همین بریج ها یا حتی پروتزهای دندانی راحت تر است. بنابراین با مراقبت از آن ها لازم نیست که خودتان را به آب و آتش بزنید. تنها مثل سابق باید دندان های خود را مرتبا مسواک بزنید.

به شما جوانی میبخشد

شاید شما به دندان تنها به چشم یک وسیله برای جویدن غذا نگاه کنید. اما ما به عنوان دندانپزشک، دندان را یکی از اجزای زیبایی شناختی صورت میدانیم. کسانی که دندان های منظم، سفید و زیبایی دارند معمولا صورت بهتری هم دارند و وقتی لبخند میزنند خواستنی تر هستند. این افراد بخش زیادی از زیبایی خود را مدیون دندان هایشان هستند. این دندان ها هستند. که باعث میشوند صورت شما پر باشد، این دندان ها هستند که باعث میشوند. راحت تر بجوید و راحت تر صحبت کنید. از همه مهمتر این دندان ها هستند که لبخند شما را زیباتر میکنند. به خاطر همین است که اگر حتی یکی از دندان هایتان را از دست بدهید روی زیبایی شما تاثیر میگذارد مخوصا اگر آن دندان در جلو باشد!

از آنجایی که ایمپلنت دندان یکی از بهترین روش های جایگزینی دندان های طبیعی شما است، به عنوان یک جانشین لایق هر آنچه که دندان برای شما انجام میدهد را با همان کیفیت برای شما به ارمغان می آورد. دقیقا مشابه دندان های طبیعی، ایمپلنت دندان هم شما را جوانتر نشان میدهد. برای مثال اگر شما 60 سال سن دارید درصورتی که ایمپلنت بکارید 10 سال جوانتر میشوید و شبیه 50 ساله ها میشوید. بنابراین جوانسازی یکی از فواید ایمپلنت های دندانی است.


مطالب پیشنهادی

سوالات و نظرات خود را برای مزایای ایمپلنت دندان | ایمپلنت چگونه زندگی شما را تغییر می‌دهد؟ ارسال کنید

0 کاربر تا الان نظر داده اند

اشتراک گذاری با دوستان از طریق :
واتساپ پیامک تلگرام ایمیل